niedziela, 8 marca 2015

Bursztynowa Góra na Dzień Kobiet :)

Z okazji Dnia Kobiet postanowiłam zrobić coś tylko dla siebie.A skoro uwielbiam wędrówki  to... ubrałam swoje treki i wyruszyłam. Obok mojej miejscowości znajduje się Bursztynowa Góra - od mojego domu to jakieś 15km w obie strony - pokonałam ten dystans na piechotę w około 2 godziny. Wycieczka ta była dla mnie oderwaniem się od spraw przyziemnych. Co zabrałam? Polar, tzw. nerkę w której miałam telefon i aparat i o godzinie 10 wyruszyłam :)





Dlaczego Bursztynowa Góra? Tyle razy jadąc do pracy przejeżdżałam obok tego miejsca a niewiele o nim wiedziałam, nigdy tam nie byłam. Postanowiłam sprawdzić co kryje się pod tą nazwą. To miejsce znajduje się w lesie, blisko głównej ulicy, aczkolwiek gdy wejdzie się głębiej to słychać tylko poruszające się pod wpływem wiatru drzewa. 



A jaka jest historia Bursztynowej Góry?
Okolice Bursztynowej Góry już w czasach prehistorycznych były zasiedlone. 
Jednak w tych czasach nie było eksploatacji bursztynu co potwierdzają badania archeologiczne.
Dopiero w późniejszych wiekach odkryto złoża tego surowca i rozpoczęto eksloatację. 



Sama nazwa "Bursztynowa Góra" odnosi się również do rezerwatu przyrody nieożywionej  Ochronie podlegają wyeksploatowane wyrobiska kopalni odkrywkowej bursztynu.

 Wyrobiska obecnie są widoczne w postaci lejów. Największy z nich ma około 40 m średnicy i 15 m głębokości.

 Jak widać wokół Nas jest wiele ciekawych miejsc o których nie wiemy. Czasem warto zwolnić i przyjrzeć się temu co Nas otacza. Ja na pewno będę mieć oczy jeszcze bardziej szeroko otwarte aby dotrzeć do kolejnych miejsc :) a może ktoś zna takie miejsce, które jest nieznane a warte odwiedzenia? :) 

Z racji tego, że mamy dzisiaj Dzień Kobiet - chciałabym życzyć wszystkim Kobietom siły, uśmiechu i aby robiły wszystko to co przyniesie im radość :) Sprawiajcie sobie małe przyjemności "nie tylko od święta" :) Kupując te kwiaty, dodałam sobie energii i poczułam się bardziej radośnie. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz